De fleste markeder er i dag præget af ekstrem konkurrence, og din virksomheds konstante opgave er derfor at tilbyde dine kunder noget, som får dig til at skille dig ud fra mængden.

Det er nødvendigt for at klare sig i den hårde konkurrence, og du må derfor hele tiden tænke nyt og genopfinde både koncept og marketing for at beholde dine kunder og vinde nogle nye.

Dertil forandrer forbrugermønstret sig også en hel del i disse år, og du kan derfor ikke længere læne dig op ad den viden, som du gjorde for bare 10 år siden.

Det kommer bl.a. til udtryk ved, at din virksomhed ikke nødvendigvis er sikret succes og et godt resultat, bare fordi du kan levere det bedste og det billigste produkt.

Den moderne forbruger er nemlig i høj grad bevidst om andre faktorer end bare pris og kvalitet, når de køber et produkt, og det er derfor vigtigt, at du som virksomhed forstår dette og kan tilpasse dig selv og dit produkt.

Det betyder bl.a., at virksomheder i dag må satse mere på at skabe de gode kundeoplevelser, da den moderne forbruger især efterspørger en god oplevelse i forbindelse med dit produkt og dit brand.

Din virksomheds strategi skal derfor indstilles til et større fokus på at give dine kunder gode oplevelser, når de er i kontakt med din virksomhed, og det er her, at kunderejsen kommer ind i billedet.

Du kan få hjælp til at skabe den perfekte kunderejse for dine kunder, så du kan møde det stigende behov for en gode kundeoplevelse, som dine kunder stiller til dig som virksomhed.

Hvad er en kunderejse?

En kunderejse handler i bund og grund om at skabe en god kundeoplevelse. Hvad en god kundeoplevelse er, er ikke simpelt og svare på, da hver kunde er forskellig og vil opleve kontakten til din virksomhed på forskellige måder.

Men generelt handler en god kundeoplevelse om at skabe positive oplevelser med din virksomhed og dit brand, så kunden får en god følelse, når kunden handler med din virksomhed.

Det er disse følelser, som du skal forsøge at påvirke i en positiv retning, og det er kort sagt det, som den gode kundeoplevelse handler om.

Ved at skabe positive følelser omkring dit brand, kan du tiltrække flere kunder og beholde de gamle, hvilket vil give positive udsving på din bundlinje.

Modsat kan negative følelse og en dårlig kundeoplevelse med din virksomhed være katastrofal, da dårlig omtale hurtigt spreder sig på internettet.

Gode grunde til at skabe en god kunderejse

Hvis du ikke allerede er overbevist om, at det er en god idé at satse på at skabe en god kundeoplevelse, får du her nogle flere eksempler på, hvorfor det er helt afgørende for din virksomhed:

  • Cirka 65 % af forbrugerne i en undersøgelse siger, at en positiv kundeoplevelse er vigtigere end prisen på produktet

  • Cirka 50 % af forbrugerne i undersøgelsen siger, at de vil stoppe med at handle med en virksomhed efter bare én dårlig kundeoplevelse